Wednesday, August 19, 2009

setelah sebulan ... berkhidmat

aduhai sudah lama aku tidak mencoret disini ...
sudah lama tidak ketemu dengan mereka yang ku rindui selalu ...
sudah sebulan aku berkhidmat di sini ...
masih ku ingat tika pertama kali menerbangkan diri kesini ...
terasa semalam hari masih segar di ingatan ku ...

sekian lama aku meniti masa ...
semakin banyak aku pelajari dari kehidupan yang lalu ...
biar hidup berlalu dan akan dikenang
disusuri pengajaran yang mendewasakan kita ...

apa yang dicitakan sudah dimiliki
siap sedialah untuk menggalas bebanan itu
itu yang kau pinta dan pohon
agar segalanya mudah tanpa keluhan

biar jasa ditabur
biar khidmat diberi
biar diri tidak takbur
biar nikmat disyukuri

1 comment:

  1. Salam,

    Ko OK ke? kalau tak OK, ko bayangkan aku nari gedik-gedik macam kucing kuning iklan Digi tu...

    Seriusly, aku windu time kita jaga meja depan... melalak, nasi lemak... aku terrrrrrkuntut! hahhahahahha

    ReplyDelete