Friday, March 6, 2009

pasal cari kije

Lately, aku mcm busy gile nk cari kije baru especially in government base.

Ntah la aku rase macam best jek kije government.

Diorg kate same jek kije ngan company swasta or government.

Ye ke...???

Bagi aku ape yang best pasal kije kat gomen ni ade macam-macam elaun.

Elaun COLA (elaun sara hidup orang kate).

Elaun rumah.

Insentif kije di pendalaman.

Pinjaman perumahan, kereta, pendidikan.

Dan lain-lain lagi/macam-macam.

Sebelum ni, aku dipanggil intebiu Pegawai Psikologi.

Result intebiu kate (2.3.2009) will known BUT sampai sekarang (6.3.2009) belom tau lagi.

Aku sabar menunggu...

Dan selepas itu aku dipanggil untuk hadir ke Peperiksaan Khas Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PTD).

Overall exam kuwait OK (boleh la jawab dan main tembak jek)

Result will be known on April (another kesabaran menanti).

Baru-baru ni aku cuba mencari lagi dan ade beberape peluang untuk aku bekerja under gomen contoh (University Pertahanan, Lembaga Lebuhraya Malaysia, Majlis Sukan Negara, Universiti Malaysia Kelantan dan lastly UIAM).

Overall post would be Pegawai Tadbir and Pegawai Psikologi.

Hoefully ade la yang berminat nak amik aku kije ngan gomen..

Lastly aku hanya mampu berdoa dan tawakkal pada yang maha ESA.

Aminnnnnn.....

No comments:

Post a Comment