Monday, May 4, 2009

Ceritera Cuti Hari Buruh 2009 (1)

Ni nak crite pasal balek kampong sempena Labor Day.. (dah 2 kali aku sambut labor day ni) huhuhu syukur sangat.

Balek kampong hari Jumaat pagi, sampai Muar dalam pukul 11pg setelah perjalan mengambil mase 2 jam setengah.

Smpai jek Muar teros pegi bandor beli apam balik sebab teringin sangat nak makan. Apam balek mesti beli kalo smpi Muor. Kat Shah Alam ni kalo ade pon mcm tak same taste die la… tak berape sangat sedapnya.

Baru jek main bergomol mesra ngan anak buah baru, dah diangkut pulang ke JB pada hari jumaat tu huhuhu. Cepat sangat la ayah dia (abg ipar aku le tu) dtg ngankut. Takpe lah demi kebahagian keluarga mereka. Kakak ipar ngan abg aku (no.2) baru jek smpi (balek gak sempena hari buroh). Diorg jap jek jumpe ngan Amirul Fathir (nama anak buah yg baru tu).

Esok pagi (ari sabtu), the another abg ipar ajak makan-makan mee bandong/sate kat bandor Muor. Special sangat katenye. Aku on jek, pantang pasal makan memakan ni. Yang turut serta aku, abg aku (no.2) serta isteri dan anaknye, adik pompuan, adek lelaki, mak aku (bapak tak ikot, kije).

Smpi jek, alamak full. Pergh mmg le lazat kalo smpi kene tggu turn nk makan. Tggu pon kejap jek dlam 5 minit. Alih-alih ade org nk blah. Tros serbu masok (hehehe takleh le serbu sangat. Aku order mee bandong ngan the ais. Mereka yang lain order sate, mee goring, soto. Marbeles die puya mee banding dgn kuah yg pekat slruppp. Tapi sate agak kureng sket. Balek tapau utk bapak soto n mee bandong.



Sedapnya…pasti dtg lagik pasni.


Next day cuti ???

lain kali la ek….

No comments:

Post a Comment