Friday, October 23, 2009

Pandanganku ..


Salam sejahtera keatas kalian semua ..


Kali rasa ingin berbicara mengenai kehidupan di alam dunia ini.


Apakah kehidupan sebenarnya? Ikut kefahaman mentaliti aku yang dah bernyawa sehingga 26 tahun hidup sudah pasti kita tahu bahwa ianya nyawa kurnian. Sesuatu yang diberi nafas atau nyawa adalah makhluk ciptaan Tuhan.


Kehidupan berbeda antara kehidupan alam di dunia ini. Aku melalui liku-liku yang berbeza daripada kamu yang berada di utara, selatan, barat dan timur dunia. Mengapakah adanya perbedaan antara kita .. ? Mungkinkah untuk saling kita melengkapi satu sama lain .. ? Mungkin ini percaturan Yang Maha Esa .. Dia mengetahui luar batasan pemikiran alam.


Jika kita faham kehidupan yang berbeda itu adalah saling untuk melengkapi antara yang berbeda, tapi apakah itu juga sebab permusuhan, persengketaan, perkelahian tersembul antara dua kehidupan. Persefahaman usah bicara bila kita tidak melengkapi dan memahami apa yang tersirat tentang kejadian alam.


Untuk apa kita diberi kehidupan jika hanya untuk melenyapkan kehidupan alam tersebut. Untuk apa kita hidup .. ? Hiduplah dengan prinsip kehidupan alam. Hidupkan kehidupan. Jangan lenyap kerna kehidupan. Alangkah indah hidup dengan kehidupan ....


Pandanganku .. cerita hidupku

Pandanganmu .. cerita hidupmu

aku, kau dan dia masih punya cerita kehidupan yang sama walaupun berbeza

No comments:

Post a Comment